< Terug

Fundamentele analyse met een +

Topstrategen komen meer en meer tot het inzicht dat beleggen in excellente bedrijven, ook wel AAA-bedrijven genoemd, de beste strategie is voor de volgende jaren (beleggen op basis van fundamentele analyse). Excelco biedt u de enige software om die strategie optimaal toe te passen!

Leer de bedrijven achter de koersen kennen en begrijp waarin u belegt. Excelco geeft u via heldere en transparante analyses een uniek beeld van meer dan 500 bedrijven.

Fossil bedrijfsprofiel

Fossil is een design- en distributiefirma die onder meer handtassen, schoenen, zonnebrillen, horloges, sieraden en accessoires verkoopt.

H&M is een Zweeds kledingbedrijf met meer dan 3.900 winkels in 61 markten (2015).

H&M mikt op dames- en tienerkleding en op lingerie en accessoires. Buiten het merk H&M zijn er de merken COS, Monki, Weekday en H&M Home. H&M mikt op lage prijzen. COS is wat duurder.

In 2013 werd gestart met een luxeassortiment "& Other Stories". Dat zal een aanbod hebben van kleren, accessoires, juwelen, schoenen, tassen en een beautylijn. Hoewel de winkels in bekende winkelstraten gesitueerd zullen zijn, worden ook die producten verkocht aan relatief lage prijzen.

H&M telt 116.000 werknemers, waarvan een groot deel parttime werkt (2013).

Geografische spreiding  van de omzet: Baltische regio: 14%, Eurozone (excl. Finland) 48% en de rest van de wereld 38%. In deze laatste regio is de groei het grootst, nl 25% in 2012. In China is het groeiritme het hoogst. Duitsland staat als individueel land voor 21% van de omzet. Het tweede belangrijkste land is de VS met ongeveer 10% van de verkopen, terwijl het groeiritme er 30% bedroeg in 2012.

Expansie gebeurt door de opening van nieuwe winkels. Door de merkbekendheid  geeft dat snel resultaat. Tussen 2000 en 2010 verdrievoudigde het aantal winkels tot 2.200. Het groeitempo ligt tussen 10% tot 15% bijkomende winkels per jaar. In 2013 zijn er 3.100 winkels in 53 landen.

De winkels worden door H&M zelf uitgebaat. Er is dus geen franchising systeem. Daardoor is de nettowinstmarge hoger dan gemiddeld.

De gebouwen worden gehuurd.

Het doel is kwaliteitskleding tegen scherpe prijzen aan te bieden. Dat kan door goedkoop te produceren, zonder tussenpersonen. De productie wordt uitbesteed.

H&M is een topbedrijf. Alle waardebepalende factoren vertonen een stijgende tendens.

H&M scoort zeer goed inzake winstmarge, rentabiliteit en solvabiliteit en groeit sneller dan gemiddeld.

De payout-ratio is hoog. 

In het profiel van het bedrijf vindt u:

Altijd up-to-date

In de profielen vindt u steeds de meest recent gepubliceerde cijfers. Zowel het jaarrapport als de kwartaalcijfers worden opgenomen.

Daarnaast worden profielen actueel gehouden met de nieuwe trends, producten en evoluties.

Zeer gebruiksvriendelijk

De gebruikerservaring en de gebruiksvriendelijkheid staan voorop bij het ontwikkelen van het Excelco programma.

De informatie wordt in overzichtelijke en leesbare schermen gepresenteerd. Deze worden aangevuld met beelden, schetsen en grafieken. De vele grafische voorstellingen helpen u met de interpretatie van de complexe gegevens. Excelco schetst voor u de sterktes, de zwaktes, de kansen maar ook de risico’s.

Op deze wijze worden meer dan 500 boeiende bedrijfsrapporten voorgesteld.

H&M - Grafieken waardering
Voorbeeld: Grafieken - H&M waardering per aandeel

Meer dan 500

Uit meer dan 500 bedrijven uit Europa (België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, ...), de VS, Azië en vele andere landen selecteert Excelco u de allerbeste bedrijven. Die bedrijven presteren het best op de beurs!

Daar blijft het echter niet bij. Excelco voegt wekelijks nieuwe bedrijven toe. Niet zo maar ieder bedrijf wordt opgenomen. Excelco selecteert kwalitatieve bedrijven waarvan de gegevens betrouwbaar zijn.

Alle gegevens worden door de eigen medewerkers van Excelco verwerkt en gecontroleerd. Excelco is onafhankelijk en staat garant voor kwalitatieve data!

Lijst bedrijven uit Excelco